Jak dokonać przelewy przez WRP?
- Polecenie przelewu zagranicznego można złożyć: za pośrednictwem platformy internetowej OnLine Broker (OLB), telefonicznie albo przez e-mail.
- Do polecenia przelewu należy wpisać standardowe dane bankowe odbiorcy.
- Po złożeniu przelewu środki zostaną przelane z Wewnętrznego Rachunku Płatniczego na rachunek odbiorcy.
- U odbiorcy pojawi się przelew przychodzący z AKCENTA, który jednak zarazem będzie zawierać pełne dane identyfikacyjne zleceniodawcy, aby umożliwić poprawną identyfikację transakcji.
UWAGA - Zrealizowanie przelewu zagranicznego do partnerów handlowych, którzy choć raz otrzymali przelew przez WRP jest bardzo łatwe – wystarczy jedno kliknięcie myszy.
Wzór otrzymanej zapłaty na rachunku Państwa partnera handlowego (wygląd może się różnić w zależności od banku)
Jak przyjmować przelewy dokonane przez WRP?
- Należy wypełnić prosty formularz w celu wystawienia rachunku bankowego, który znajduje się na stronie AKCENTA. Wypełniony formularz należy przesłać na adres e-mail.
- Formularz należy wypełnić dla każdego partnera handlowego, ale wystarczy zrobić to raz. Przy następnym przelewie przychodzącym formularz zostanie wypełniony automatycznie.
- Partner handlowy klienta wysyła płatność na rachunek AKCENTA
- AKCENTA przypisuje otrzymany przelew do rachunku klienta, a następnie wysyła zawiadomienie e-mail i SMS do klienta z pełną informacją o przyjętym przelewie.
- Na WRP można zobaczyć, kto był nadawcą przelewu.
- Przypisane środki są do natychmiastowej dyspozycji.
- Stan salda można stale śledzić za pośrednictwem aplikacji internetowej OLB, gdzie można również składać wszystkie polecenia przelewu.
Zmiana rachunku płatniczego
- Zmiana rachunku płatniczego to proces, który następuje po podjęciu decyzji o przeniesieniu wszystkich lub tylko niektórych czynności płatniczych do nowego dostawcy usług płatniczych.
- Wniosek o zmianę rachunku płatniczego składany jest za pomocą formularza do zmiany rachunku płatniczego, za pośrednictwem którego zwracają się Państwo do nowego dostawcy z prośbą o rozpoczęcie procesu zmiany rachunku płatniczego a tym samym upoważniają go Państwo do wykonywania czynności w zakresie określonym w niniejszym formularzu.
- Jeśli są Państwo zainteresowani skorzystaniem z tej usługi, prosimy o kontakt pod numerem naszej infolinii, gdzie udzielimy bardziej szczegółowych informacji.
W razie jakichkolwiek pytań należy zadzwonić na naszą infolinię dostępną pod numerem
+48 22 208 00 98, gdzie wyjaśnimy wątpliwości i poinformujemy o saldzie Państwa rachunku.
Warunki ogólne i operacje na WRP:
- WRP otwierany jest automatycznie przy zawarciu Umowy Ramowej , która określa warunki i zasady, na podstawie których rachunek jest prowadzony.
- WRP jest prowadzony przez firmę AKCENTA.
- Operacje na WRP są realizowane wyłącznie na podstawie instrukcji klienta.
- Zmiany stanu WRP są rejestrowane - klient regularnie otrzymuje wyciąg elektroniczny ze swojego WRP.
- Aktualne saldo dyspozycji można sprawdzić po zalogowaniu się do aplikacji internetowej OLB lub poprzez infolinię (pod numerem telefonu: +48 22 208 00 98).
- Telefoniczna weryfikacja salda rachunku następuje wyłącznie po sprawdzeniu hasła do WRP, które każdy klient otrzymuje po podpisaniu Umowy Ramowej.
- Opłaty za poszczególne transakcje są zawarte w „cenniku usług”.
UWAGA - WRP służy wyłącznie do wyżej wymienionych operacji i nie zastępuje rachunku bieżącego prowadzonego przez bank czy inne towarzystwa oszczędnościowe. Zmiany stanu WRP nie są księgowane na rachunkach bankowych, ale na rachunkach z należnościami czy zobowiązaniami.
*AKCENTA CZ ma otwarte rachunki w następujących krajach i bankach:
CZECHY: Česká spořitelna, FIO Banka, Komerční banka, MONETA Money Bank, Raiffeisenbank
SŁOWACJA: Tatra banka
POLSKA: Alior Bank SA, PEKAO SA, PKO BP, Santander Bank Polska SA, Bank Millennium SA, BNP Paribas Bank Polska SA, mBank SA
WĘGRY: OTP Bank, CIB Bank, MKB Bank, Raiffeisen Bank Zrt.
RUMUNIA: Banca Comercială Română S.A., BRD Groupe Societe Generale, Raiffeisen Bank S.A.